Pirmadienį Seimui buvo pateiktas naujas krizių valdymo modelis

Vyriausybėje būtų steigiamas visą parą veikiantis Nacionalinis krizių valdymo centras. Pastarosios krizės parodė, kad dabartinis krizių valdymo modelis yra pernelyg biurokratinis, orientuotas į procesą, o ne rezultatą, krizių valdymui trūksta koordinavimo ir lankstumo. Krizių koordinavimas būtų perkeliamas iš žinybinio į nacionalinį lygmenį, naujas krizių valdymo modelis būtų integruotas: sistema apimtų nuo grėsmių, rizikos stebėsenos iki prevencijos ir padarinių pašalinimo.
Vyriausybė siūlo, kad Nacionalinis krizių valdymo centras būtų ne atskira biudžetinė įstaiga, o Vyriausybės kanceliarijos struktūrinis padalinys, Vyriausybės ekstremalių situacijų komisija (VESK) būtų naikinama, ją pakeistų Nacionalinė saugumo komisija (NSK), būtų atsisakyta ir savivaldybių ekstremalių situacijų komisijų. Nauja Nacionalinė saugumo komisija būtų politinė sprendimų derinimo platforma, ji teiktų pasiūlymus Vyriausybei dėl strateginių sprendimų, vertintų parengtį. NSK vadovautų premjeras, ją sudarytų Prezidentūros, žvalgybos, civilinės saugos, kitų pagrindinių šalies institucijų atstovai. Pagal pakeitimus, NKVC atliktų kompetencijų centro vaidmenį, koordinuotų rezervą, teiktų informaciją sprendimų priėmėjams, nuolat stebėtų grėsmes. Šiuo metu savivaldybėse veikia ekspertinio lygmens ekstremalių situacijų operacijų centrai ir politinio lygmens ekstremalių situacijų komisijos. Skaičiuojama, kad NKVC įkūrimui reikėtų apie 1,1 mln. eurų.
Pokyčiai taip pat numato parengties pareigūnus. Šie valstybės tarnautojai turėtų būti kiekvienoje savivaldybėje. Parengties pareigūnas savivaldoje koordinuotų savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių, teritorijoje esančių kitų ūkio subjektų pasirengimą ekstremaliosioms situacijoms bei užtikrintų savivaldybės pasirengimo ekstremaliosioms situacijoms koordinavimą su ministerijų parengties pareigūnais. Šiems etatams įsteigti, skaičiuojama, reikėtų papildomai apie 2 mln. eurų. Be kita ko, įstatymuose siekiama apibrėžti ir nevyriausybinių organizacijų pasitelkimą krizių bei ekstremaliųjų situacijų valdymui ir padarinių šalinimui, jų pajėgų pasirengimą ir mokymą.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s